«UA: Перший» не забезпечив широкого висвітлення виборчої кампанії – Detector.Media

Упродовж 4 лютого – 17 березня 2019 року загальнонаціональний канал Суспільного мовника «UA: Перший» відвів лише 33 хвилини на висвітлення кандидатів у основній програмі новин.

Про це йдеться у другому проміжному звіті за результатами незалежного моніторингу висвітлення в медіа президентської кампанії в Україні, як передає Detector.Media. Медіамоніторинг здійснювали 4 лютого – 17 березня 2019 року.

Системний моніторинг висвітлення в медіа президентської передвиборчої кампанії в Україні провела коаліція громадських організацій, в яку входять Комісія з журналістської етики, «Платформа прав людини», Український інститут медіа та комунікації та StopFake. Дана активність впроваджується за підтримки двох проектів Ради Європи: «Підтримка прозорості, інклюзивності та чесності виборчої практики в Україні» та «Зміцнення свободи слова, доступу до інформації та посилення системи Суспільного мовлення в Україні», що імплементуються у рамках Плану дій Ради Європи для України на 2018-2021 роки.

Згідно з даними моніторингово звіту, «як і під час першого періоду моніторингу (з 14 січня до 3 лютого 2019 року), впродовж другого періоду моніторингу (4 лютого – 17 березня 2019 року) “UA: Перший” не забезпечив широкого висвітлення виборчої кампанії. Фактично канал відвів лише 33 хвилини на висвітлення кандидатів у основній програмі новин (це менше, ніж за перший період моніторингу, коли було сумарно виділено 49 хвилин)».

«Фокус висвітлення знову був на виборчих процедурах, як, наприклад зняття кандидатур (Андрій Садовий та Дмитро Гнап), та на діяльності Центральної виборчої комісії. Недостатнє висвітлення кандидатів поєдналось із браком глибокого та аналітичного висвітлення поглядів та думок кандидатів у програмах новин», – зазначають у звіті.

Втім, незалежні спеціалісти виділили позитивні зміни. За їхніми даними, упродовж другого періоду моніторингу «UA:Перший» подавав інформацію про всіх 39 кандидатів на посаду президента, що лишаються у виборчих перегонах.

Ця цифра збільшилася, оскільки у першому періоді було висвітлено 32 кандидати. Найбільше уваги отримав Петро Порошенко: 74% його висвітлення було нейтральним та 17% позитивним (тільки 9% було негативним). Позитивне висвітлення Президента стосувалось прийняття Парламентом змін до Конституції України щодо стратегічного наближення України до НАТО та Європейського Союзу, а також під час виступу Президента Європейської ради Дональда Туска в Верховній раді 19 лютого 2019 року.

Критичне висвітлення Петра Порошенка стосувалось скандалу щодо Укроборонпрому. Другим найбільш висвітлюваним кандидатом був Анатолій Гриценко, за ним – Юлія Тимошенко, які отримали переважно нейтральне висвітлення. Для порівняння: Володимир Зеленський, який має високі рейтинги, не був у першій десятці кандидатів за обсягом висвітлення.

Реклама

Залишити коментар