З 2 жовтня в Україні набрали чинності нові Правила, які дозволяють мобільним операторам блокувати спам-номери — зокрема ті, з яких надходять рекламні дзвінки без згоди абонента.
Про це повідомляють у Міністерстві цифрової трансформації України.
Тепер користувачі можуть самостійно повідомляти про спам-дзвінки, щоб оператор перевірив і заблокував такі номери.
Як повідомити про спам:
- Vodafone: у застосунку або за номерами 111 / 0 800 400 111 (в Україні) чи +38 050 400 111 (у роумінгу);
- Kyivstar: у застосунку або за номерами 466 / 0 800 300 466, або комбінацією 105466# у роумінгу;
- Lifecell: у застосунку або за номерами 5433 / 0 800 20 5433, або +38 063 5433 111 у роумінгу.
Також можна:
- подати скаргу на урядову гарячу лінію – 1545;
- або звернутися до НКЕК через форму на офіційному сайті.
Номер можуть заблокувати, якщо він відповідає щонайменше двом із таких критеріїв:
- здійснює виклики без реальної комунікації;
- середня тривалість дзвінків менша за 60 секунд;
- понад 50% викликів — на різні номери;
- на номер неможливо передзвонити;
- під час дзвінка відтворюється записане повідомлення;
- на номер надходять скарги від абонентів;
- кількість вхідних дзвінків без розмови — менш ніж 5% від загальної кількості;
- номер використовується лише для дзвінків, а не для SMS чи інтернету.

Коментарі: