Для зменшення наслідків блокування українсько-польського кордону та для підтримки експорту та імпорту Україна запроваджує низку логістичних проєктів.
Про це повідомив у Фейсбуці віцепрем’єр-міністр з відновлення – міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.
“На виконання доручення Президента України сьогодні працюємо на кордоні з Польщею. Наша задача – підтримати сталість та ритмічність експорту, запустити альтернативні маршрути експорту та імпорту. Підготували перелік рішень, які починаємо реалізовувати”, – йдеться в повідомленні.
Так, ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» готується днями відправити Дунаєм перші баржеві каравани до румунських портів Галац і Констанца та до німецького Регенсбурга. Річкові перевезення флотом УДП можуть компенсувати перевезення до 5 тис. вантажівок.
АТ «Укрзалізниця» запрошує вантажовласників, вантажовідправників користуватись усіма 15 працюючими переходами з європейськими країнами, що дозволить диверсифікувати маршрути й ефективно використовувати наявну прикордонну інфраструктуру.
“Вже запроваджений новий інтермодальний сервіс, який об’єднує перевезення контейнерних поїздів, контрейлерних поїздів та поїздів комбінованого транспорту. Завдяки йому вже перевезено 50 інтермодальних поїздів у напрямку румунських та польських портів і 155 – у напрямку українських”, – зазначив Кубраков.
Також разом з УЗ міністерство працює над питаннями розширення пропускної здатності залізничних ліній до морських портів.
Крім того, триває розбудова автомобільних пунктів пропуску з метою збільшення їхньої пропускної спроможності. Зокрема, завершується реконструкція ПП “Рені”, щоб у березні запустити там спільний контроль з Молдовою.
“Сьогодні погодили запуск порожніх вантажівок через пункт пропуску “Лужанка”, тепер слово за угорськими колегами. Ним зможуть виїжджати порожні фури без обмежень по вазі, а також рухатися пасажирські та вантажні автомобілі з максимальною вагою до 7,5 т”, – додав міністр.
З румунською стороною обговорюється питання пропуску транспорту з вантажем через “Красноїльськ” та порожнього – через “Дяківці”. А також опрацьовуються варіанти збільшення пропускної спроможності пунктів “Порубне”, “Дякове” та “Орлівки”.
“Плануємо розпочати реконструкцію пасажирського терміналу на “Ужгороді”, щоб розділити потоки транспорту та збільшити пропускну здатність для вантажних”, – зазначив Кубраков.