Через сімнадцять місяців після того, як було повідомлено про перші інциденти, саботаж російських залізниць антивоєнними активістами продовжує становити серйозну проблему для російської влади.
Про це повідомляється у звіті британської розвідки.
Дослідження незалежного російського ЗМІ “Медіазона” свідчать, що станом на жовтень 2023 року 76 справ про саботаж на залізниці дійшли до суду з моменту вторгнення. Притягнуто до кримінальної відповідальності щонайменше 137 осіб, переважна більшість з яких віком до 24 років.
З початку 2023 року на ключових об’єктах залізничної інфраструктури з’явилися трафарети, в яких наголошувалося, що згідно з Кримінальним кодексом Росії за саботаж може бути покарано аж до довічного ув’язнення. Військове матеріально-технічне забезпечення Росії, включно з забезпеченням війни в Україні, як і раніше залежить від 33 000 км залізничної лінії країни.
Оскільки в Росії заборонені практично всі методи відкритого інакомислення, диверсія продовжує звертатися до невеликої кількості молоді як метод протесту проти “Спеціальної військової операції”.