Чим загрожує блокування морських портів

Відомо, що перевезення різних вантажів морським транспортом становлять левову частку світової товарної логістики. Дуже багато зернових — пшеницю й різні злакові культури — перевозять саме морським шляхом. Блокування морських шляхів загрожує серйозними наслідками для світової економіки. Про це вже неодноразово висловлювалися експерти з цієї галузі. Але що може статися, якщо блокування портів продовжуватиметься тривалий час? Які наслідки воно може спричинити. Про це розповімо далі.

Можливі наслідки

Санкційна політика США, Великої Британії та країн Євросоюзу призвела до того, що судна під російським прапором перестали запливати до європейських портів. Обмеження торкнулися не лише російських морських судів, а й російських операторів. Коли йдеться про закриття портів, дуже важливо з’ясувати, які саме обмеження запроваджуються.

Якщо раніше це стосувалося переважно військових кораблів, то після нещодавно затверджених заборон під санкції потрапили також  торгові кораблі. Кораблі, які перебувають в оренді в російського морського оператора, автоматично підпадають під заборону, тобто для них європейські морські порти закриті.

Основний розрахунок зроблено на те, що в такий спосіб російська економіка похитнеться. Подібне справді може статися за певних умов. У лихоліття люди завжди шукають способи додаткового заробітку. Так, багато хто воліє грати в онлайн-казино в Чехії. Це чудова можливість виграти істотну грошову суму за умови везіння. Ви можете випробувати свою удачу прямо зараз.

Блокування морських портів веде до закриття зернового проекту. Також блокування унеможливлює транспортування залізної руди. Закриті порти в Україні ведуть до економічного колапсу, оскільки основний товарообіг держава здійснює морськими шляхами. Нестача зернових культур позначається на стані справ у низці африканських країн: уже зараз експерти заявляють про голод, який насувається на Африку.

Що буде далі

Закриття морських портів спричиняє  утворення серйозних проблем із логістикою. Логістика порушується між країнами, які тісно співпрацювали щодо товарообігу саме морським шляхом. Так стане неможливою доставка цілої низки товарів та продукції. Наслідки насправді можуть бути серйозними для економіки низки держав.

Що буде далі? Напевно, деякі країни зроблять спроби налагодити нові торговельні зв’язки в обхід чинних обмежень. Зробити це важко, але можна. Перегляд раніше налагоджених торгових шляхів потребує певної кількості часу, і, найімовірніше, навіть у разі успішного пошуку розв’язання проблеми, можливостей буде набагато менше, ніж було раніше.

Важливий момент — фінансовий. Блокування портів веде до серйозних фінансових втрат. Особливо великих втрат зазнають судноплавні компанії. Багато з них просто не можуть виконати зобов’язання перед клієнтом: вантаж застряг у морських портах, і фізичної можливості відправити його до адресата наразі немає. Закриття морських портів спричиняє зниження товарообігу, а це серйозний удар по економіці. Краху зазнають і морські оператори, які через неспроможність виконувати свої завдання, втрачають збитки та припиняють діяльність. Загалом подібна політика погіршує економічні, зокрема торговельні, зв’язки між країнами, що не найкращим чином позначається на світовій економіці. Саме тому багато експертів прогнозують зниження показника ВВП на 2023 рік для цілої низки держав

Реклама

Залишити коментар