«Нема навігації – нема аеропорту» – Максим Бурбак про стан чернівецького летовища

Закриття у Чернівцях диспетчерської вежі державного підприємства «Украерорух» – це закономірний результат того, що Продан і його компанія хотіли зачинити аеропорт і забудувати його. Про це в ефірі програми «Постфактум» на телеканалі ТВА заявив політик Максим Бурбак.

«Це також і результат того, що голова Чернівецької ОДА Сергій Осачук за рік нічого не зробив для того, щоб аеропорт не закривався, – зазначив політик. – Шановні, вам ніхто не дасть гроші на будівництво ані нового, і на реконструкцію цього аеропорту. Зараз просто шалена конкуренція між обласними центрами за право відкрити аеропорт у себе. Як буде себе поводити міністр? Він дивиться, що у 2022 році є виділення коштів для чернівецького летовища для ремонту злітно-посадкової смуги в сумі 535 млн грн. І тепер йому дають плюси й мінуси.

Отже, плюси у тому:

  • Зручне розташування аеропорту у Західній Україні,
  • Вже розроблена (за сприяння уряду Гройсмана, до якого я звертався, бо місто не могло знайти 3 млн грн, треба було аж з державного бюджету фінансувати) проектно-кошторисна документація.

А що з мінусами?

  • Невідомо звідки новий керівник аеропорту, який не має ані профільної освіти, ані досвіду.
  • Другий мінус – закрита диспетчерська вежа. Я зв’язувався зі своїми колегами з Украероруху і питав, що це означає для летовища. По-перше, вночі не можна сідати, по-друге, не можна приземлитися в туман. І найголовніше – тепер лише командир екіпажу ухвалює рішення і під власну відповідальність може посадити борт в аеропорту. Його не веде диспетчер. А це – безпека пасажирів.

Декілька разів керівництво Украероруху було в Чернівецькому аеропорту, я на своїй сторінці у Фейсбуці публікував ескіз реконструкції диспетчерської вежі: у бюджеті 2019 року було закладено приблизно 90 млн грн на нове обладнання.

Якщо б вежу з новим обладнанням встановили тут, звідси б ніхто зараз не поїхав.

  • Третій мінус – міська рада не надала земельну ділянку в межах комунального підприємства для будівництва нової вежі.

Оце і є втрачені можливості, які призведуть до закриття аеропорту. Тепер ми маємо скорочення залізничного сполучення з Києвом. І невдовзі будемо відрізані від «материкової частини», – наголосив Максим Бурбак.

В ефірі програми «Постфактум» політик також прокоментував нинішній стан летовища та пригадав усі можливості, які мав аеропорт ще зовсім недавно, але які не були реалізовані через перешкоди, створені місцевою владою:

– Тут всі органи влади – міська, обласна ради, Чернівецька ОДА – повинні кричати на весь світ: «Не дайте зачинити Чернівецький аеропорт!» Тому що це все – бізнес розвиватися не буде, забудьте про інвестиції і можете далі на дошках щось малювати. Якщо нема у місті аеропорту, воно перетворюється на село. Ви зробили Чернівці районним центром, не робіть з нього вже села. Розуміння я не бачу, усі думають, що воно якось так розсмокчеться. Ні

– Вони все таки кажуть про домовленості щодо ремонту злітно-посадкової смуги. Але ми досі не чуємо відповіді міської влади щодо передачі смуги на баланс держави.

– Це було б цілком логічне рішення. Смуга наразі для місцевого бюджету збиткова. Її треба експлуатувати. Єдиний аеропорт, який заробляє з тарифу «зліт-посадка» – це «Бориспіль». Там є інтенсивність польотів. У нас ніколи такого не буде. Віддайте державі і нехай вона опікується нормальним станом смуги. І не забуваймо, що за місяць спливає термін дії сертифікату злітно-посадкової смуги.

– Що це означає?

– Треба буде заново проходити процедуру сертифікації. Коли я був присутній у Верховній раді і мав нормальні ділові відносини з колегами міністрами інфраструктури, вони розуміли, що Чернівецький аеропорт треба підтримувати. Пам’ятаєте про візити міністра інфраструктури на Маршинецький міст і в аеропорт. Міст зробили і могли б зробити й аеропорт.

Але тут Продан з Михайлішиним хотіли це зачинити і забудувати. Шановні! Ви ж не бідні люди, маєте нерухомість. То невже не розумієте – якщо зачиниться аеропорт, то вартість ваших активів істотно зменшиться! Ви ж просто стаєте бідніші через власні безглузді рішення. Але головне – це інвестиційна привабливість цілого міста. І шановні лобі забудовників у «Єдиній Альтернативі». Те, що вартість квадратного метра у нас наближується до київського, це завершиться, як тільки тут зачиниться аеропорт. Собі ж стріляють у ногу не раз, а кілька.

– Не варто забувати й про ще одну функцію аеропорту. Ним користуються не лише багаті люди. Бувають й екстремальні ситуації. Чернівецька область часто стає жертвою паводків і за допомогою авіаційної техніки доводиться рятувати життя людей.

– Контракт на закупівлю гвинтокрилів, яке уклало МВС і Франція у період, коли я очолював фракцію у Верховній раді. Чернівці тоді розглядали як одну з баз для цієї техніки, яка б могла охопити кілька областей. Але це мало відбутися за умов активного сприяння міської ради. Натомість – жодних рухів!

Пане Романе, Вам порада – ініціюйте повторний розгляд цієї справи. Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков – публічна людина, з ним Вам треба домовлятися про зустріч і наводити аргументи, щоб цей загін міг базуватися у Чернівцях. По-друге міністр заявив про процес налагодження роботи медичної авіації. То не забирайте у людей можливість користуватися цим благом своїми недолугими діями або злочинною діяльністю по доведенню аеропорту до банкрутства, – вважає Максим Бурбак.

Реклама

Залишити коментар