29 вересня, на черговому засіданні робочої групи з нагляду за перебігом у медіа виборчого процесу, що створена в Національній раді з питань телебачення і радіомовлення, обговорювалися випадки розміщення агітації політичних партій у регіонах країни місцевими й регіональними ЗМІ. Окремі сюжети мають ознаки порушень або Виборчого кодексу, або загального рекламного законодавства, повідомляється на сайті Нацради.
Зокрема, у період із 19 по 25 вересня був проведений моніторинг загальнонаціональних і супутникових інформаційних телерадіокомпаній. За словами т.в.о. начальника відділу моніторингу Національної ради Андрія Ложечнікова, комерційної реклами політичних партій в ефірі таких мовників не зафіксовано. Також не виявлено і ознак порушення Виборчого Кодексу.
Натомість в ефірі місцевих і регіональних ЗМІ демонструвалися матеріали, які стали предметом розгляду і обговорення на засіданні робочої групи. Моніторинг цих мовників проводився з 21 по 27 вересня представниками Національної ради в областях, йдеться у повідомленні..
Робоча група вирішила надіслати запит до мовників, щоб отримати копії документів, на підставі яких ролики політичних партій були розміщені в їхніх ефірах.
У Нацраді зазначили, що ознаки прихованої агітації в інформаційних сюжетах були виявлені у таких мовників: ПП «ТРО «Тернопіль-медіа» м. Тернопіль; ПП «ТРК «Смайл», м. Тернопіль; ДП «Телерадіокомпанія «Аверс» ВАТ «Корпорація «Аверс», м. Луцьк; ТОВ «Медіа-проспект», м. Житомир; КП ТК «Прилуки» Прилуцької міської ради, м. Прилуки Чернігівської обл.; ТОВ «ТРК «Академ TV», м. Суми; ТОВ «Телекомпанія «СТС», м. Суми; КП «ТРК «АКЦЕНТ», м. Шостка Сумська обл.; МІ РТВ-Центр «Вежа» у формі ТОВ, м. Конотоп Сумська обл.; ТОВ «Чернівецький промінь», м. Чернівці; ТОВ «Міська ТРК «Чернівці», м. Чернівці.
Переглянувши окремі матеріали, члени робочої групи вирішили звернутися листом до сумського телеканалу «СТС», оскільки показаний ним сюжет про турнір дзюдо, де у відеоматеріалі були використані символіка партії – суб’єкта виборчого процесу «ЗА МАЙБУТНЄ», а саме логотип на банері, має ознаки прихованої агітації. Уточнено, що на дату моніторингу цей суб’єкт виборчого процесу не був зареєстрований, тому регулятор не вимагатиме надати копії угод на трансляцію політичної реклами, але попередить мовника про неприпустимість поширення в ефірі прихованої передвиборної агітації.
Проаналізувавши матеріали ТОВ «Міська ТРК «Чернівці» було підсумовано, що в сюжеті програми «Чернівецький репортер» про кандидатів від партії «Свобода» дотримано вимог Виборчого Кодексу про інформування глядачів, оскільки не зауважено агітації чи закликів голосувати за цих кандидатів. Тому в таких ситуаціях треба звертати увагу на баланс висвітлення подібної інформації. Представник Національної ради у Чернівецькій області Любов Нечипорук повідомила, що в цій передачі також розповідалося про іншу політичну силу, тому можна зробити висновок, що компанія все ж дотрималася балансу висвітлення інформації про виборчі перегони, йдеться у повідомленні.
Члени Національної ради ще раз наголосили на тому, що телерадіокомпанії повинні розуміти свою відповідальність за трансляцію передвиборної агітації. При поширенні рекламних роликів за комерційними договорами за всі порушення законодавства відповідають саме медіа. Також регулятор закликає мовників звернути увагу на роз’яснення щодо відповідальності за поширення замовних матеріалів та прихованої агітації.
Фото – nrada.gov.ua