“Укрзалізниця” отримає ще 40 локомотивів General Electric у 2020 році

Американська компанія General Electric у 2020 році поставить “Укрзалізниці” ще 40 локомотивів власного виробництва

Про це 30 грудня заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій, передає прес-служба МІУ.

В понеділок Міністерство інфраструктури, “Укрзалізниця” та компанія Wabtec (GE Transportation) підписали меморандум про взаєморозуміння, який передбачає спільну роботу сторін для укладення договорів поставки у 2020 році 40 нових локомотивів серії TE33AC General Electric та надання послуг з технічного обслуговування для 70 таких локомотивів.

“У нас є невідкладне завдання оновити рухомий склад “Укрзалізниці” і  ми маємо зробити це на вигідних та прийнятних для України умовах”, – заявив Криклій.

Нагадаємо, у лютому 2018 року корпорація GE підписала довгострокову рамкову угоду з ПАТ “Укрзалізниця” на 1 млрд доларів.

Перший її етап передбачає постачання 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, виготовлених у США, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні, що становить 10% кінцевої вартості угоди. На даному етапі GE буде використовувати українську сигнальну та радіосистему та певні елементи кабіни.

Вартість локомотивів — 4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. Загалом сума контракту (мова йде про першу партію – ЕП) становить 140 млн доларів з ПДВ.

30% УЗ заплатить авансом, а за 70% суми “Укрексімбанк” придбає на власний баланс тепловози і віддасть їх у лізинг на 15 років. Лізингова угода номінована у гривнях.

Це означає, що за тепловози УЗ буде вимушена суттєво переплатити у зв’язку з використанням кредитних грошей, адже вартість гривні, враховуючи облікову ставку НБУ на момент підписання контракту, була досить високою.

Процентну ставку в УЗ не називають, проте у розмові з ЕП представник залізниці підтвердив: вона не нижча за облікову ставку НБУ.

Отже, за обслуговування лізингу УЗ буде платити не менше 16-18% річних, що значно дорожче доларового ресурсу.

На другому етапі американці повинні поставити протягом семи років 150-175 тепловозів. На цьому етапі українська сторона наполягатиме на використанні вже 40% українських деталей.

Рамкова угода також передбачає можливість майбутньої співпраці у сфері обслуговування та модернізації наявного рухомого складу, зокрема дизельних тепловозів серії 2М62 та 2Е10.

Реклама

Залишити коментар