Чому Чернівці купують старі тролейбуси з Європи? Блог Карімової

Громадські детективи WikiInvestigation оприлюднили результати розслідування щодо причетності депутата Богдана Ковалюка до закупівлі вживаних тролейбусів за завищеними цінами.

Сам Ковалюк у коментарі детективам WikiInvestigation заявив, що то помилка, випадковість і він ніколи не мав стосунку до закупівель у міській раді.

Конкретні факти свідчать, що Ковалюк нахабно бреше, а закупівля вживаних тролейбусів це спланована ним оборудка, на якій він мав поживитися зі своїми поплічниками. Активним помічником Богдана Ковалюка у впроваджені цієї оборудки був на той час помічник депутата Віталій Якубів, який після відсторонення Олексія Каспрука, був призначений заступником начальника тролейбусного управління. Інформаційний наступ проти програми закупівлі нових тролейбусів очолили інфоресурси Василя Продана та журналіст, нині кандидат в народні депутати Георгій Мазурашу.

Саме Богдан Ковалюк та Віталій Якубів переконали майже всіх депутатів, що лише закупівля вживаних тролейбусів врятує чернівчан від колапсу громадського транспорту і дозволить зекономити кошти на ремонт доріг, будівництво садків, закупівлю медобладнання тощо. Ця позиція виявилася хибною, тролейбуси вживані купили, частину з них у лізинг, за який ще треба розраховуватися ,коштів на ремонт доріг, купівлю медобладнання, як не було, так і немає.

Однак прийняття розробленої Богданом Ковалюком та Віталієм Якубівим програми розвитку електротранспорту та виділення коштів з бюджету на закупівлю вживаних тролейбусів виявилося для «комбінаторів» недостатньою гарантією того, що буде закуплено саме ті машини, які відбиралися і готувалися саме під цю оборудку.

Тому міська рада 6 вересня 2016 року приймає протокольне рішення № 181/12 терміново створити робочу групу з питання придбання техніки для КП «Чернівецьке тролейбусне управління» та провести попереднє робоче засідання цієї групи цього ж дня о 16.00 год.

З депутатів і членів виконкому до цієї групи, окрім Богдана Ковалюка та Віталія Якубіва, увійшли Тарас Бабух, Антоніна Бабюк, Володимир Бешлей, Юрій Бурега, Іван Гончарюк, Сергій Греков, Андрій Ілюк, Василь Максимюк, Олександр Ставчанський, Наталія Фрунзе, Анатолій Чесанов. Саме ця група приймала рішення, які купувати тролейбуси (марка та рік випуску), ставила завдання як сформувати лоти.

Тепер вже зрозуміло, що лоти формувалися під конкретного постачальника. Віталію Якубіву, який багато років моніторить ринок електротранспорту, не складало жодних труднощів визначити де саме і які вживані тролейбуси списані та стоять на приколі в тролейбусних парках країн Європи і можуть бути поставлені у Чернівці. Залишалося тільки знайти фірму – прокладу, яка купить тролейбуси на аукціоні в Європі та поставить їх українській фірмі для участі в тендері. Це завдання виконав Богдан Ковалюк і в схемі з’явилася польська компанія Misavi SP. Z oo. Така оборудка не нова, вона відома тим, хто займається постачанням вживаної техніки в Україну і навіть публічно обговорюється.

Але у схемі відбувся збій, який не на жарт налякав і збурив Богдана Ковалюка, Віталія Якубіва та Антоніну Бабюк, коли керівник департаменту ЖКГ відмовився виставляти на тендер окремі лоти, затверджені депутатською робочою групою, мотивуючи, що замість вживаних тролейбусів до 1989 року випуску для ЧТУ варто закупити більш новішу техніку, а також купити хоча б кілька нових тролейбусів на автономному ходу. Цю позицію підтримало тоді тролейбусне управління і було оголошено тендер на закупівлю 4 нових низько підлогових тролейбусів з автономним ходом та кондиціонерами.

І це була катастрофа для фірми-прокладки, яка на момент оголошення тендеру 23 березня на аукціоні вже купила тролейбуси саме для поставки у Чернівці. Через цей збій у Чернівці було поставлено лише 5 із 7 запланованих машин, а комбінаторам довелося змінювати правила гри і, щоб уникнути таких несподіванок, запускати нову схему.

Тепер комбінатори вирішили діяти «наверняка», без тендерних сюрпризів – купувати вживані тролейбуси без конкурсу шляхом лізингу. До речі, словацькі експерти звернули увагу, що привід двигуна компресора у придбаних тролейбусах використовує напругу 750 В, а в Чернівцях застосовується тільки 600 В і це може спричинити зниження продуктивності компресора та самих тролейбусів під час експлуатації в Чернівцях.

У новій лізинговій схемі із кишень чернівчан витягують не лише кошти для учасників тролейбусної оборудки, а тепер ще й банку, який надає лізинг, потрібно сплатити 17% вартості тролейбусів. Але це вже інша історія – не про словацькі, а про швейцарські тролейбуси.

А от прізвища комбінаторів та vip-агітаторів цієї оборудки залишаються тими самими – Ковалюк, Якубів, Бабюк. Швейцарські тролейбуси обійшлися чернівчанам вже втричі дорожче, ніж вони коштували на кордоні. І справа навіть не в якості швейцарських машин, а в нахабному бажанні поживитися за рахунок чернівчан, коли місто не має грошей, щоб завершити ремонт доріг.

Роси Буковини

  • карімовій вірити-себе не поважати! хай бере свого карманного пельменя і йде на йух!

Залишити коментар