Рекламний хаос повертається? Виконком у Чернівцях спробує зняти мораторій

Сьогодні, 14 березня, на засіданні виконавчого комітету Чернівецької міської ради розлядатиметься питання про зняття мораторію на розміщення великоформатної реклами. Проект рішення “Про визнання такими, що втратили чинність окремих пунктів рішень виконавчого комітету міської ради щодо питання використання місць для розміщення зовнішньої реклами в місті Чернівцях”. Що це означає насправді для Чернівців, як це позначиться на кількості реклами у місті, чи полегшить це життя рекламістам – проаналізував блогер Леонід Прокопчук.

Далі – авторський текст:

Пам’ятаєте, наскільки засміченим рекламою були Чернівці в 2014 році? Відтоді було здійснено колосальну роботу: демонтовано безліч незаконних рекламних конструкцій, приведено до пристойного вигляду вивіски та баннери, відрегульовано процедури виносної реклами тіпа “спотикачів” і т.д.
Найбільшим ж досягненням став мораторій на розміщення великоформатної реклами до прийняття нових повноцінних правил. Саме завдяки йому місто досі не потонуло у строкатому спамі реклам автомобілів, підгузків та лікування варикозу й геморою.
Але скоро всі ці досягнення можуть перекреслити одним листочком паперу.

Точніше, рішенням виконавчого комітету.
Сьогодні, 14 березня, виконком намагатиметься зняти мораторій. Рішення називається доволі непримітно “Про визнання такими що втратили чинність окремих пунктів рішень виконавчого комітету міської ради щодо питання використання місць для розміщення зовнішньої реклами в місті Чернівцях”.
Мораторій зараз — це рішення виконавчого комітету в такій редакції:
1. Призупинити надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами: стаціонарних рекламних конструкцій типу «біллборд», «сіті-лайт», «скрол», «беклайт», «брендмауер», «пілон», «призматрон», «трилайт», «тад», «телевізійний екран», «юніпол», «штандарт» тощо.
1.1. Дозволити видачу дозволів на розміщення зовнішньої реклами на фасадах будинків біля входу в приміщення, в яких підприємці здійснюють підприємницьку діяльність у випадку, коли конструкції не підпадають під визначення «вивіска чи табличка» чи виходять за встановлені граничні розміри загальної площі у 3 кв.м, як то передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 р. «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами» (зі змінами).
В початковій редакції воно звучало як “1. Призупинити надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами в місті Чернівцях до прийняття Чернівецькою міською радою регуляторного акта щодо внесення змін до Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами в м. Чернівцях, затвердженого рішенням міської ради VІ скликання від 27.09.2012р. № 629, до 31.12.2015р.”, потім ж, коли влада зрозуміла, що до 2015 цей акт розробити не встигне, кінцевий термін прибрали.
А в травні 2017 року цей пункт переформулювали вже таким чином, як він звучить і зараз. Згадок про кінцевий термін чи регуляторний акт там тепер немає.
Думаєте, що рекламісти просто взяли і погодились
з мораторієм? Ха-ха!
Проти чернівецької міськради завів справу антимонопольний комітет. Подейкують, саме з подачі рекламістів. Номер судової справи 926/830/18, якщо цікаво – пошукайте в єдиному державному реєстрі судових рішень. Я ж лише коротко перекажу суть.
В 2012 році місцева команда регіоналів начолі з Михайлішиним прийняли таке собі “Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами”. Воно чинне і по цей день. Власне, саме заради заміни цього застарілого положення і почали готувати новий регуляторний акт. В положенні за 2012 рік міському комунальному підприємству “Реклама” надавались певні преференції. Наприклад, саме це МКП здійснює організацію і проведення демонтажу самовільно розміщеної реклами (п. 13.1.3) та отримує виключні замовлення міської влади на розміщення соціальної реклами.
В постанові суду вказано:
Визнати дії та бездіяльність Чернівецької міської ради, які полягають:
у прийнятті Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами в м.Чернівцях, затвердженого рішенням Чернівецької міської ради VI скликання від 27.09.2012 за № 629, яке не відповідає Типовим правилам розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року № 2067 (із змінами), а також не внесенні до нього змін, чим ущемляються інтереси та створюються несприятливі умови для рекламодавців (замовників зовнішньої реклами в місті Чернівці) порівняно із законодавчо встановленим порядком, які можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції;
у делегуванні МКП “Реклама” виключних повноважень органу місцевого самоврядування у сфері розміщення зовнішньої реклами у м.Чернівці, які можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції;
у наданні МКП “Реклама” переваг щодо виконання платних послуг із демонтажу рекламних засобів в м.Чернівці, що ставить вказане підприємство у привілейоване становище стосовно конкурентів та як наслідок, опосередковане примушення суб’єктів господарювання до пріоритетного укладення із МКП “Реклама” угод щодо демонтажу рекламних засобів, які можуть призвести до усунення конкуренції.
Чернівецька міську раду мусить припинити порушення законодавства протягом чотирьох місяців з дня отримання рішення. Враховуючи, що постанова була надіслана судом 26.11.2018, на це лишається не так багато часу.
А тепер, увага,
слідкуйте за руками!
Пояснюю як можна одночасно і рибку з’їсти, і… Ем, тобто, і вимоги антимонопольного задовольнити, і підставити місто під нову хвилю хаосу рекламних засобів.
Виконком знімає мораторій.
Міська рада прибирає з порядку розміщення зовнішньої реклами всі пункти, які змушує прибрати антимонопольний. А під шумок, на додачу — всі пункти, які заважають рекламістам. (Це, до речі, не вигадки – таке рішення вже могли прийняти в кінці лютого, подивіться №15, там цілий пакет рішень, в якому є і відміна таких пунктів)
Розгляд та приняття нових правил розміщення зовнішньої реклами в місті Чернівцях максимально відтерміновуються.
В ідеалі – рівно настільки, скільки нинішня влада узурпаторів зможе протриматись біля керма.
Схеми відтермінування існують різні. Так як для прийняття нових правил вимагають попереднього проведення громадських слухань, то найбільш вірогідним є механізм їх зриву. Але навіть якщо слухання пройдуть нормально – після них відкривається ціле бюрократичне поле перепон з необмеженими можливостями для перешкоджань.
Чи буде запущений маховик захаращення Чернівців рекламою — наразі невідомо. Але пам’ятайте, що перший крок в цій грі мусить зробити виконком. І чи зробить він його побачимо вже за кілька годин.

Леонід Прокопчук

Реклама

Залишити коментар