Хто винен і що робити: блогер розкритикував чернівецькі технології латання доріг

У Чернівцях суспільний резонанс викликала тема стану доріг. Після численних обговорень, заяв до суду, акцій та петицій, конкретних рішень прийнято не було. Зрозуміло, на капітальний ремонт усіх доріг по місту коштів не вистачить. А ось до ямкового ремонту потрібно підійти обдумано, щоби “латки” не змилися після першого дощу.

Як зауважив директор департаменту ЖКГ Володимир Бешлей в ефірі одного з місцевих каналів,  “зробити якісний поточний ремонт у Чернівцях наразі немає можливості, бо немає технологій. Але хочемо відійти від того посипання щебенем та асфальтним боєм. Це підсипання на один-два дні, до першого дощу”.Натомість він пропонує використати посипання фрезерувальним холодним асфальтом.

Цікаво, що чернівчани, небайдужі до справ у місті, пропонують інші шляхи виходу із ситуації.

Так, блогер Леонід Прокопчук на своїй сторінці у Facebook детально та грунтовно описує, які варіанти ремонту дорожнього покриття є економічно обгрунтованими та сприятливими до екологічних умов у Чернівцях.

Так, він висловив протилежну до думки Володимира Бешлея позицію щодо способу проведення ямкового ремонту.
“За останніх півроку ми мали шанс спостерігати два незвичних методи ремонту доріг.
Перший — ноу-хау для Чернівців, ремонт холодним асфальтом. Я вже трохи писав про це — метод не підходить до типу дороги, на якій проводився ремонт, а сам ремонт проводився з грубими порушеннями. Застосовувати холодний асфальт доречно в кращому разі на прибудинковій території. Міцність покриття холодного асфальту навіть після трамбування буде в 4-5 разів слабкішою, ніж в гарячого, тому при активному використанні він і вищербиться в 4-5 разів швидше”, – йдеться у дописі.
Натомість другий метод, за його словами, давно забутий в Чернівцях, а тепер відроджений.
“Це коли великі ями засипають асфальтним боєм або гравієм. Це надзвичайно шкідливий для доріг метод, адже, по суті, яму закидають твердим камінням, яке під тиском коліс лише допомагає вищерблювати дотичний асфальт в десятки разів швидше. Рятує те, що каміння з цих ям розлітається з-під коліс навкруги за кілька днів і встигає нанести не так багато шкоди”, – пояснює блогер.
На думку Леоніда Прокопчука, найбільші помилки нещодавніх чернівецьких ремонтів – це вулиця Щербанюка, проспект Незалежності та ділянка на вулиці Героїв Майдану.
  1. “Рециклінг ділянки дороги, яка проходить над зношеними мережами водопостачання та каналізації (найяскравіший приклад: вулиця Щербанюка). Такий ремонт є економічно недоцільним, адже дорожній одяг буде розібрано через часті ремонти мереж, що призведе до швидкого зношення одягу та безперервної появи дефектів.
  2. Фрезування смуги Проспекту Незалежності з консервацією на зиму. Водовідведення на Проспекті працює вкрай погано, тому і дощова вода, і тала вода лишались на дорозі, з якої було знято дорожнє покриття. Через це шар основи набрав вологу і пішов хвилями. Це призведе або до здорожчання ремонту, або до низького експлуатаційного терміну відремонтованого Проспекту.
  3. Ділянка вулиці Героїв Майдану. Ситуація схожа з Проспектом Незалежності, але шар покриття був знятий тонший. Проте, завдяки недоречним спробам в мороз латати ями холодним асфальтом, а також тому, що рух цією вулицею сильно зріс після перекриття Проспекту, дорожнє покриття зазнало чималих пошкоджень. Тому тепер потребуватиме додаткового обстеження та коригування плану й кошторису ремонтних робіт”, – йдеться у дописі.
Натомість активіст радить, щоб дороги у місті були у доброму стані, від будь-якої місцевої влади слід вимагати мінімум двох речей:
  1. “Плану ремонту доріг на 3 (три) роки вперед. Публічного та прозорого. Тобто, він має знаходитись в публічному доступі, і кожна зміна до нього має обов’язково фіксуватись з вказанням автора і причини.
  2. Обмеження руху по проблемним дорогам. Встановлення всіх необхідних поперджувальних знаків, співпраці з поліцією, інформування населення про встановлення обмежень заздалегідь, і т.п.”, – написав Леонід Прокопчук.
“Ну і, звичайно, повноцінного залучення широкого кола фахівців та консультантів для пошуку оптимальних шляхів вирішення проблем з дорогами. Адже шлях “засіяти підрядників грошима” поки що, як бачимо, спрацював місту лише на збитки”, – підсумував блогер.
Реклама

Коментарі:

  • На Буковині розвелося різних “блохерів”, “прокопчуків”, “кобевків”, тімішів”,… -море. І всі дуже розумні, всі знають -ЩО І ЯК РОБИТИ. НА МОЮ ДУМКУ, З НИХ ТРЕБА ЗІБРАТИ “КОМАНДУ” І ДАТИ МОЖЛИВІСТЬ РОБИТИ ЛАД НА ДОРОГАХ МІСТА. А через рік, подивитись на результат. Коли нічого не зміниться -вирвати язики в першої половини і – до в”язниці другу половину.

    • пан “Федорук”, а по суті зауважень вам є що сказати чи “розвелось цих Федоруків в інтернетах, немають що по суті сказати тіль язики погрожуються вирвати да до тюрьми посадити”

      • Що, Артемчіку! Хочеться бути “вумником”, а відповідать за скоєне -ні? Бери собі місце Бешлея і керуй. А за результати – відповідать!

    • Идея не плохая…но перед этим посадить то нужно Проданов- Бешлеев…Если уж до конца быть честным…

Залишити коментар