Рада дала раду “євробляхам”: чи буде черга на розмитнення

90 днів діятиме 50% знижка на розмитнення.

250 народних депутатів підтримали законопроект, що знижує акцизи на розмитнення автомобілів.

Головною зміною до законопроекту №8487 в порівнянні з першим читанням є встановлення строків щодо пільгового розмитнення автомобілів, які були ввезені в Україну, передає “Економічна правда”.

Тобто окрім ставок акцизу, які затверджені в першому читанні, пропонується надати пільговий коефіцієнт 0,5 для автомобілів, які будуть розмитнені протягом 90 днів після вступу Закону у силу.

Окрім того, всі сплачені податки за цей період мають надійти в Пенсійний фонд.

Проект закону №8487 вносить зміни до Податкового кодексу щодо оподаткування акцизом легкових авто.

Базові ставки акцизного податку будуть наступними: для авто з бензиновим двигуном — 50 євро, для авто на дизелі — 75 євро.

Йдеться саме про базові ставки, до яких ще будуть застосовуватися коефіцієнти. Фактично розмір акцизного податку, який треба буде сплатити, дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна та вік машини.

Проте, крім акцизу, у вартість розмитнення авто також входять ще три платежі: ПДВ (20% від вартості), ввізне мито (10%) і збір до Пенсійного фонду (3-5% від вартості).

Звісно, буде посилений також контроль за ввезенням і використанням авто з іноземною реєстрацією.

По-перше, вводиться обмеження на кількість авто, які можна ввозити без грошового забезпечення. Так, нерезидент зможе без грошового забезпечення ввезти в режимі тимчасового ввезення лише одне авто.

Ввезення наступних легкових транспортних засобів передбачає наявність гарантії. Гарантом може бути фінансова установа, яка візьме на себе зобов’язання сплатити суму всіх митних платежів, якщо авто не буде вивезене.

По-друге, посилюється відповідальність за порушення митних правил.

Особа, яка ввезла в Україну автомобіль в режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам чи розкомплектовувати його.

Також їй заборонятиметься використання такої машини в підприємницькій діяльності чи для отримання доходу, наприклад, для роботи в таксі. За порушення встановлених правил передбачений штраф 34 тис грн.

Будь-яка інша особа, яка всупереч встановленим правилам отримає транзитне або тимчасово ввезене авто у володіння, користування або розпорядження чи використовуватиме таке авто в підприємницькій діяльності для отримання доходу, також буде оштрафована.

Перша фіксація зазначених порушень працівниками Нацполіції передбачає стягнення з порушника 8,5 тис грн, повторна фіксація — 17 тис грн, позбавлення права керування на рік та оплатне вилучення авто за кошт порушника.

За даними митниці, 1 травня 2018 року в Україні перебувало понад 315 тис авто, зареєстрованих в інших державах і ввезених в Україну в режимі транзиту або тимчасового ввезення. Майже половина, 125 тис, — з порушенням терміну перебування.

Та чи можливо всі ці машини зареєструвати за українським законодавством? Депутати запевняють, що так, але є кілька нюансів.

По-перше, легалізація старого авто навіть за новими правилами для пересічного українця залишається дорогим задоволенням.

По-друге, більшість громадян, які користуються такими транспортними засобами, не є їхніми власниками. Фактично вони належать іноземцям.

“Більшість ввезених в Україну автомобілів з іноземною реєстрацією оформлені на нерезидентів, яких, очевидно, не можна привезти в Україну. Ми запропонували компромісне рішення про звільнення від відповідальності за порушення правил щодо строків і умов… тимчасового ввезення… для осіб, якими виконані умови тимчасового порядку митного оформлення легкових автомобілів”, – заявила голова комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.

Глава комітету наголосила, що для закриття тимчасового режиму ввезення автомобілю або режиму транзиту власники авто сплачуватимуть адміністративний штраф до державного бюджету країни.

Фото – radiosvoboda.org.

 

Залишити коментар