Вживані тролейбуси для Чернівців: хто стоїть за скандальною оборудкою

Активісти проекту WikiInvestigation, повідомляють, що Чернівці за завищеними цінами купили 12 тролейбусів. Про це повідомляється на сайті платформи громадських розслідувань WikiInvestigation.

Уже давно для наших чиновників стало доброю традицією закуповувати громадський транспорт за кордоном. Однак проблема не в самому транспорті, а у вартості, за яку ми з вами платимо з власних кишень.

Громадські детективи проекту WikiInvestigation проаналізували декілька закупівель вживаних тролейбусів у Чернівцях, і є ризик того, що частина з них, можливо, була закуплена за завищеними цінами.

“Новенькі тролейбуси”

5 січня 2018 року КП «Чернівецьке тролейбусне управління» оголосило тендер на закупівлю вживаних тролейбусів. У лютому було проведено торги, і за двома лотам виграло підприємство ТОВ “Ф-МЕРЕЖІ”, яке  запропонувало найменшу ціну.

Відтак, згідно з договором, який було укладено 2 березня 2018 року, ТОВ “Ф-МЕРЕЖІ” зобов’язується поставити та передати до КП “Чернівецьке тролейбусне управління” 6 вживаних тролейбусів, три з яких марки Skoda 15Tr за 2 мільйони 790 тисяч гривень та Skoda 14Tr за 2 мільйони 930 тисяч гривень.

Перед тим, як передати вживані тролейбуси до Чернівців, ТОВ “Ф-МЕРЕЖІ” закуповувало їх у польської компанії MISAVI SP. Z O.O. Ціна всіх шістьох тролейбусів на момент ввезення в Україну, згідно з митними деклараціями, становила 2 мільйони 872 тисячі. Тобто різниця у вартості ввезення і продажу їх тролейбусному управлінню складала майже три мільйони гривень.

Трьома місяцями раніше КП “Чернівецьке тролейбусне управління” придбало ще 6 вживаних тролейбусів. (На фото).

За доброю традицією переможцем на тендерних торгах серед двох конкурентів стає  фірма ТОВ “Ф-МЕРЕЖІ”. У додатках договору за двома лотами ми бачимо, що сумарна вартість придбання тролейбусів Чернівцям вартуватиме 7 мільйонів 472 тисячі гривень. А згідно з митними деклараціями, ці ж самі тролейбуси ввезені в Україну за ціною вдвічі меншою, ніж продані тролейбусному управлінню.

 

ТОВ “Ф-МЕРЕЖІ”, який постачав тролейбуси за завищеною ціною в Чернівці, закуповував їх в компанії MISAVI SP. Z O.O (Республіка Польща). У витязі з реєстру юридичних осіб компанії, яка продавала ці тролейбуси, фігурує прізвище одного підприємця з Чернівецької області.

Хто цей Віталій Бегей?

Одним з них є Віталій Бегей, який раніше був керівником приватного підприємства “ІНФОРКОМП ПЛЮС”. В 2017 році керівником цього ж підприємства став Ковалюк Богдан Іванович. Він же депутат Чернівецької міської ради, голова комісії з питань бюджету та фінансів.

Також, відповідно до класифiкатора звiльнень вiд сплати митних платежів, при ввезенні товарів на митну територію України, тролейбуси (товарної позицiї 8702 90 90 10 згідно з УКТ ЗЕД) підлягають звільненню від митних платежів, але лише за умови їх безоплатної передачі у державну або комунальну власність відповідних територіальних громад. У разі нецільового використання зазначених товарiв, платник податку зобов’язаний збiльшити податковi зобов’язання за період на який припадає таке порушення на суму податку доданої вартості, що мала бути сплачена в момент імпорту (постачання) таких товарів, а також сплатити пеню.

Тому є підстави вважати, що тролейбуси були ввезенні без сплати митних платежів.

Відтак, загальна сума можливої розтрати  при купівлі тролейбусів у ТОВ “Ф-мережі”  складає 6 млн. 400 тис. грн.

Реклама

Залишити коментар