Апетит на півмільярда: після «великого будівництва» ОДА поклала око на Чернівецький аеропорт

Народний депутат двох скликань Максим Бурбак в ефірі програми «Постфактум» закликав владу Чернівців не піддаватися на провокації обласної влади і не передавати ремонт летовища у руки Богдана Ковалюка.

«Я неодноразово читав у ЗМІ про те, що схеми розподілу державних коштів Дорожнього фонду в області є непрозорими, – наголосив політик. – Ми чули заяви міського голови Чернівців про те, що область не дає місту гроші на дороги. Нещодавно і голова Рукшинської громади Олег Горбатюк справедливо заявив про те, що кошти на дороги розподіляються непрозоро і більшість із них іде у Вікнянську громаду.

«Велике будівництво» та інші капітальні видатки в Чернівецькій ОДА курує Богдан Ковалюк, заступник голови ОДА. Коли сам голова ОДА тепер більше робочого часу буде перебувати у Палаті конгресів, куди його обрали заступником, то в області буде керувати Богдан Ковалюк, а точніше – Василь Продан. Як вони нацарювали у Чернівцях, ми вже бачили. Тепер вони залізли у розподіл коштів капітального будівництва.

Шановні, що вони можуть зробити? Майже два роки робили Проспект, тепер кільце у Хотині не можуть домучити – це ж їхнє обличчя. Вони навіть це зробити не годні. Лиш годні направити гроші до тата в село, у Вікно. Це звісно справедливо обурює представників інших громад. Бо їм теж треба завершувати об’єкти.

Говорив з хлопцями із Заставни. Там залишилося зробити всього трохи більше кілометра, щоб з’єднати стару дорогу із Садгори до Заставни. Ну, ви можете хоч це доробити?! При тому, що усе капітальне я вже там зробив, клопотав перед урядом про виділення коштів.

І ще одне, звідки ростуть вуха Богдана Ковалюка. Вони ж від Чернівецького аеропорту ніяк не можуть відчепитися. Це їхня давня тема, ще починаючи з тунелю. Ви ж пригадуєте, як з міського бюджету дали 1 мільйон гривень на те, щоб отримати звичайний папірець – технічне обґрунтування на будівництво тунелю під злітно-посадковою смугою аеропорту, щоб з’єднати аеропорт з Проспектом Незалежності. Гроші витратили, папірець поклали в архів – все.

Але ж ідея залишилася. Треба таки влізти в аеропорт! І ми бачимо, як обласна влада тисне на міського голову. Я говорив з Романом Клічуком, він каже: «Допоможіть, щоб місто не втратило аеропорт і ми не перетворилися на село.» І тепер я побачив проект рішення про передачу в користування Чернівецькій обласній адміністрації Міжнародного аеропорту «Чернівці» до 1 січня 2023 року. Читай – Богдану Ковалюку, читай – Продану.

Продан свого часу не дав голосів за підписання меморандуму з Міністерством інфраструктури про те, щоб у програмі підтримки і розвитку регіональних аеропортів, яку я ще як міністр розробляв і затвердив до 2022 року, і в якій на реконструкцію злітної смуги аеропорту передбачено 535 млн грн. Вони усували Каспрука, не давали кошти на розробку проектно-кошторисної документації. Я особисто звертався з листом до тодішнього прем’єра Гройсмана про виділення 3 млн грн на проектно-кошторисну документацію. І тепер Чернівецька ОДА хоче це забрати. А чого ж ви тоді 3 мільйони не дали? Тепер Богдан Ковалюк це хоче забрати, бо гроші лежать. Тобто «дайте нам до 1 січня 2023 року, бо потім програма закінчиться, ми там покопаємося, гроші освоїмо і потім вам назад віддамо». Тунель бачили як зробили? Міст у Маршинцях досі не зданий в експлуатацію бачили? Хочу нагадати, станом на 2019 рік проектно-кошторисна документація вартувала 220 млн грн. Через рік, без тендерів, прикриваючись «ковідною» ситуацією провели закупівлю в одного постачальника і вартість стала 350 млн грн, на 130 млн грн більше. І ще не здали в експлуатацію! Тепер апетити на 535 млн грн.

То тут нам, як громаді, треба стати на захист як Чернівецького міського комунального підприємства, так і нашого міського голови Романа Клічука. Розуміємо, що на нього тиснуть. І хочуть потім перекласти політичну провину за можливе закриття аеропорту.

У мене є простий вихід з ситуації. Пане Романе, розкажіть усім депутатам правду про цей випадок і передайте злітно-посадкову смугу нашого аеропорту в державну форму власності. Коли вона стане державною, тоді міністерство інфраструктури без ковалюків, осачуків, проданів проведе тендер на закупівлю цих ремонтних робіт і буде опікуватись сертифікацією і всім решту. На смузі, яка виставляє тариф за зліт-посадку, заробляє лише аеропорт «Бориспіль», тому що там є інтенсивність руху. Коли польоти через день, то це збитково. Тому я вже стільки років говорю – передайте державі. Продан казав, що Бурбак хоче забрати собі. Я не держава. Не даруйте Ковалюку-Продану, щоб вони не тиснули на нашого міського голову і депутатів. Це рішення вони протискають і зараз ви побачите багато ефірів про те, що «аеропорт не відремонтують». І є ще один запобіжник. Коли аеропорт передавали з обласної власності в міську, було зауваження про те, що будь-яка зміна форми власності підприємства можлива лише після погодження з обласною радою. Тому можна сказати: «Хлопці, у нас ще обласна рада є, чого ми тут самі розпоряджаємося?». І все буде добре, і Богдан Ковалюк і Вася Продан відчепляться від нього.»

Реклама

Залишити коментар