МБО БФ “СОС Дитячі Містечка Україна” спільно з Департаментом освіти і науки Чернівецької ОВА підбили підсумки програми підвищення кваліфікації педагогів, спрямованої на розвиток психологічної стійкості, ресурсності та навичок підтримки дітей у період війни.
Охоплення програми
Протягом п’яти місяців навчання пройшли 566 педагогів із 32 шкіл у 21 територіальній громаді Чернівецької області, зокрема:
Сторожинецька, Кіцманська, Берегометська, Чудейська, Красноїльська, Веренчанська, Чернівецька, Вижницька, Глибоцька, Клішковецька, Мамаївська, Новоселицька, Неполоковецька, Юрковецька, Чагорська, Великокучурівська, Хотинська, Вікнянська, Кельменецька, Герцаївська та Недобоївська громади.
Кожен учасник отримав сертифікат ЄКТС обсягом 0,5 кредиту після дводенного інтенсивного навчання.
Про програму
Педагоги, директори, психологи та соціальні працівники опановували такі теми:
- перша психологічна допомога (ППД);
- розпізнавання ознак травми та стресу у дітей;
- алгоритми перенаправлення до фахівців;
- профілактика вигорання та відновлення ресурсності;
- створення психологічно безпечного освітнього середовища.
Результати тестувань показали зростання рівня знань на 80–91%, що свідчить про високу актуальність теми та ефективність навчання.
Цитати спікерів
Анна Бабенко, менеджерка проєкту «Захистимо дітей», СОС Дитячі Містечка Україна:
“Ресурсний учитель — це основа якісної освітньої послуги. Ми понад 76 років у світі й 22 роки в Україні підтримуємо родини, але цього року вперше запустили пілот саме для педагогів. Інструменти вже працюють у школах області, а вчителі діляться змінами, можливими завдяки професійній підтримці.”
Оксана Колесник, психологиня, тренерка програми:
“Я вдячна кожному директору й учителю за включеність і щирість. Ми не лише працювали з інструментами — ми говорили, слухали й підтримували одне одного. Це був взаємний і дуже цінний процес.”
Володимир Біньовський, директор Зруб-Комарівської гімназії:
“Найбільшу цінність дали практичні кейси. Саме реальні ситуації допомогли педагогам побачити нові рішення. Тренінг не просто навчав — він згуртовував і відкривав колег одне для одного.”
Ганна Сенцова, соціальна педагогиня, СОС Дитячі Містечка Україна:
“Ресурсність — це шлях. Мені знадобилося троє психологів, щоб знайти ‘свою’ людину й відновити баланс. Супервізія — це не слабкість, а професійна відповідальність.”
Оксана Гринюк, заступниця директорки Департаменту освіти і науки Чернівецької ОВА:
“На базі Інституту післядипломної освіти вже доступні супервізійні послуги, у тому числі за кошти державної субвенції 2025–2026 років. Закликаємо педагогів користуватися цією можливістю.”
Підсумковий захід та плани на 2026 рік
На фінальній зустрічі були присутні не лише представники 32 шкіл-учасниць, але й представники 10 нових шкіл, які приєднаються до тренінгів у 2026 році.
Учасники ділилися своїм досвідом, відзначали практичність інструментів та підкреслювали важливість продовження програми.
Одна з учасниць із посмішкою сказала:
“Це ми дуже добре потрапили.”
Захід завершився урочистим врученням подяк від Департаменту освіти і науки Чернівецької ОВА та МБО БФ “СОС Дитячі Містечка Україна” всім школам-учасницям програми “Захистимо дітей”.
Довідково: про СОС Дитячі Містечка Україна
МБО БФ “СОС Дитячі Містечка Україна” — частина міжнародної гуманітарної організації SOS Children’s Villages, що працює в 138 країнах понад 76 років.
Організація підтримує дітей та родини в кризових ситуаціях, впроваджує програми, де пріоритетом є безпека та добробут дитини.
Підтримка педагогів — важлива частина цієї місії, адже вчитель є ключовою фігурою, яка щодня створює для дитини безпечне освітнє середовище та може вчасно розпізнати ознаки стресу чи насильства.

Коментарі: