За рік роботи українського морського коридору до портів зайшли понад 2300 суден. Вони експортували майже 44 мільйони тонн зерна. Загалом за цей час вантажообіг становить 64 мільйони тонн.
Про це повідомив прем’єр-міністр України Денис Шмигаль.
“Українські експортери наростили фізичні обсяги продажів своїх товарів на 35% у першому півріччі 2024 року. Ми вийшли на довоєнні показники експорту”, — підкреслив прем’єр-міністр.
У Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури додали, що українські вантажі експортували до 46 країн світу.
Шмигаль зауважив, що цей результат став можливим завдяки успішним діям Сил оборони України в Чорному морі, ініціативі щодо страхування воєнних ризиків для торгових суден, а також відновленню української портової інфраструктури й інвестиції в її розвиток.
У липні 2023 року МЗС росії заявило, що «немає підстав» для чергового продовження «зернової угоди», що діяла з липня 2022 року. Натомість там висунули п’ять вимог для продовження ініціативи, зокрема перепідключення «россільгоспбанку» до SWIFT та «розморожування» активів російських компаній.
За даними ЗМІ, в ООН розглядали серйозні поступки в санкціях проти рф для розблокування «зернової угоди».
Після зриву «зернової угоди» росія вдалася до системних повітряних атак портової інфраструктури для зупинки українського агроекспорту. Також спостерігалися спроби провокацій у Чорному морі для впливу на рух суден до українських портів.
У відповідь Україна запропонувала тимчасові маршрути у своєму зверненні до Міжнародної морської організації. Вони почали діяти з 8 серпня 2023 року. У Мінвідновлення зазначали, що передусім вони використовуються для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та Південний на момент повномасштабного вторгнення рф.
Коментарі: