Литва найбільше втратила серед країн Європейського союзу після запровадження заборони на польоти російських авіакомпаній у Європі та необхідності облітати повітряний простір Росії та України.
Про це йдеться у звіті організації у сфері організації повітряного руху у європейському регіоні Eurocontrol, пише “Європейська правда”.
Литва втратила майже 200 прольотів на день (-46%). Більше половини цього скорочення (близько 110 рейсів на день) пов’язано з тим, що потоки до Росії та з Росії, особливо з Німеччини, Франції та Великобританії, припинилися. Польща, Латвія та багато інших країн роблять менше польотів з тієї ж причини. Країни отримують значні суми від прольоту літаків через їх повітряний простір.
Решта скорочення для Литви пов’язане з коротшими рейсами, такими як Фінляндія і Естонія до Німеччини, які продовжуються далі на захід, подалі від Калінінградського ексклаву, таким чином переносячи 18 щоденних прольотів з Литви до Швеції.
Найбільше від санкцій виграла Угорщина, де кількість прольотів збільшилася на 29% (290 на день), що багато в чому пов’язано з перенаправленням потоків до Азії та Близького Сходу далі на південь, але на це припадає близько третини зміни (100 рейсів на день). Кількість рейсів до Румунії та з Румунії значно зросла за останній місяць, додавши близько 70 рейсів на день до Угорщини; переважно це “органічне” наскрізне зростання, а не зміна маршруту.
Рейси між Туреччиною та Росією продовжуються, але скоротилися приблизно на 30%. Проте Литва на цьому потоці набрала близько 18 рейсів на день, тому що літаки тримаються далі на захід, щоби облітати Білорусь.
Це обмежене збільшення більш ніж компенсується скороченням прольотів до Азії та з Азії, зокрема через те, що Білорусь закрита.
Рейси між Німеччиною та Китаєм фактично зросли на 10%, але європейські перевізники прямують на південь, наприклад, через Грузію, а неєвропейські перевізники, які все ще використовують повітряний простір Росії, тримаються далі на північ, проходячи через Естонію та Латвію, а не через Литву, яка втрачає 25 прольотів на день до/з Північно-Східної Азії та 20 до/з Південної та Південно-Східної Азії