У травні Україна може зіткнутися з дефіцитом дизельного палива. Причина у плановому технічному обслуговуванні білоруського Мозирського нафтопереробного заводу, яке збігається з перервою у постачанні із «Роснафти».
Про це пише Reuters з посиланням на п’ять джерел.
Зокрема, з 1 квітня швейцарський трейдер Proton Energy Group, який поставляв в Україну дизель та скраплений газ «Роснафти» зупинив експорт. Водночас новий постачальник продукції «Роснафти» ㅡ трейдер Coral Energy ㅡ ще не взяв на себе ці зобов’язання.
Всього, за оцінкою експертів з якими говорили журналісти, Україна споживає понад 7 мільйонів тонн дизельного палива на рік. Дві третини з них імпортують з Росії та Білорусі. Після того, як Proton Energy Group припинив постачання, Україна намагалась збільшити імпорт через море, але обсяги товарів буде недостатніми.
У наступному місяці «Роснафта» не планує відновлювати експорт, а Мозирський НПЗ буде на плановому технічному обслуговуванні з 15 травня по 15 червня.
Очікується, що білоруський завод поставить в Україну близько 150 тисяч тонн дизельного палива у травні, хоча зазвичай місячний експорт становить близько 240 тисяч тонн.
Всього ж очікується, що дефіцит дизпалива в Україні у травні складе 270 тисяч тонн, хоча деякі експерти називали 150-200 тисяч тонн дефіциту.
Про критичні запаси дизпалива вже повідомили в «Укрзалізниці». Там зазначили, що станом на 19 квітня у компанії залишився запас дизельного палива лише на чотири доби.