Глава МОЗ Уляна Супрун оприлюднила покрокову інструкцію, як скаржитися на лікарів, якщо вони зашкодили здоров’ю.
Пацієнти медичних установ мають право оскаржити неправомірне рішення і отримати компенсацію за заподіяну шкоду їхньому здоров’ю. Відповідачем завжди є роботодавець – заклад охорони здоров’я або лікар-ФОП. Про це повідомляє в.о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун на своїй сторінці у Facebook.
“Фіксація таких скарг – дуже корисний інструмент. Він допомагає довести, що в конкретній лікарні дійсно були випадки порушення прав пацієнтів”, – сказала Супрун, зазначивши, що потрібно писати письмове звернення – принести особисто і попросити зареєструвати, відправити поштою рекомендованим листом або через електронну пошту із зазначенням адрес для відповіді.
Що потрібно вказати в заяві:
- ПІБ
- Місце проживання
- Викласти суть питання і сформулювати вимогу; якщо ви хочете бути присутніми при розгляді – вкажіть це
- Підпис і дату
Кому подавати скаргу:
- Головлікарю з письмовою заявою (попросіть зареєструвати її)
- Якщо ситуація не вирішилася, то в департамент або управління охорони здоров’я вашого міста чи області
- Якщо не вдалося повторно – телефонуйте на гарячу лінію місцевих органів виконавчої влади
- Якщо ситуація залишається невирішеною, зверніться на гарячу лінію уряду по телефону 1545
- Можна звернутися до Інспекції з питань захисту прав споживачів (безкоштовно)
Якщо ситуація залишається невирішеною, пацієнт має право звернутися до суду. За безкоштовною правовою допомогою можна звернутися в Центри з надання безоплатної правової допомоги.
Що робити, якщо ви не згодні з рішенням, яке отримали після своєї скарги (звертатися можна протягом місяця після того, як вас ознайомили з рішенням):
- подати скаргу до органу або посадовій особі вищого рівня
- подати скаргу в місцевий департамент охорони здоров’я
Звернення можуть розглядати:
- до 15 днів (якщо не вимагає додаткового вивчення)
- до 30 днів (якщо потрібне додаткове вивчення)
- до 45 днів (якщо вивчити обставини неможливо в 30-денний термін)