Рада ухвалила закон про рекламу і маркування продуктів харчування

Верховна Рада України ухвалила законопроект, яким вносяться зміни у чинні правила маркування інформації про харчові продукти, а також приводить українське законодавство у відповідність до норм ЄС.

За відповідний закон №8450 проголосував 231 депутат.

Наразі закон ухвалений, але не підписаний.

“Цей документ покликаний уніфікувати правила надання інформації споживачам щодо продукту. Проект закону розроблено з метою приведення українського законодавства у відповідність до положень Регламенту Європейського парламенту та ради”, – йдеться у пояснювальні записці законопроекту.

В ухваленому законі такі нововведення:

  • Для літер на етикетках визначили розмір. Букви стануть більшими відсотків на 10%;
  • На етикетці обов’язково будуть писати, чи розморожувався продукт;
  • Окремим шрифтом або кольором позначать складові, які можуть викликати алергію;
  • У заморожених товарів будуть вказувати не тільки загальну масу продукту, а ще й масу льоду в ньому.

Крім того, за новим законом товари на вагу, які розкладені на прилавках, також мають бути промарковані – вказується інформація, скільки після розкриття упаковки продукт може зберігатися. Якщо такої інформації немає, або ж маркування незрозуміле, можна скаржитися і за це покарають.

Продукцію з неправильними етикетками вилучать з ринку. Товар змусять перемаркувати. Через нову обгортку товар може подорожчати, однак експерти кажуть, що подорожчання буде незначним.

А ось інформація про поживну цінність деяких продуктів стане необов’язковою. Ця норма поширюється на продукти, “які не піддавалися переробці або щодо яких інформація про поживну цінність не є визначальним фактором прийняття споживачами рішень про їх купівлю”.

Зазначається, що законом також передбачено зміни до реклами харчових продуктів.

“Ухвалений закон стосується не лише маркування на етикетках, а й будь-якої інформації про харчовий продукт, яка надається через рекламу, Інтернет або просто повідомляється споживачеві під час продажу, у т. ч. в місцях громадського харчування. У разі дистанційної реалізації інформація має бути доступною до моменту придбання продукту”, — повідомляють у прес-службі уряду.

Нові етикетки на товарах український споживач побачить ще не скоро. Закон набере чинності після опублікування. Почне діяти через півроку. А продукцією, виробленою до цього, можна спокійно торгувати ще три роки.

Фото – zak-kor.net.

Реклама

Залишити коментар