Згідно з даними дослідження U-Report за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), майже 21% опитаних віком від 14 до 34 років зазначили, що курять. Близько 54% з тих, хто нині не курить, хоч раз пробували тютюнову продукцію: звичайні сигарети, кальяни чи вейпи.
Частка молоді, що ніколи не курила, незначна – усього 24.3%. Про це йдеться у повідомленні Центру громадського здоров’я МОЗ України.
Попри заборону реклами тютюну, вона все ще діє, хоч і є прихованою. Результати опитування U-Report демонструють: 60,4% молоді бачили рекламу сигарет. Серед них більшість спостерігає її у кіосках — 56,8%, супермаркетах (біля каси) — 48,9% та в інтернеті — 25,5%.
Вітрини з сигаретами оформлюють таким чином, щоби спонукати людей до вживання тютюнових виробів. Застосування підсвітки, спеціальної викладки пачок, розміщення сигарет на яскравому тлі поряд із солодощами та іграшками на рівні дитячих очей, використання збільшених пачок та великих цінників привертають увагу потенційних покупців. Спостерігаючи яскраву викладку сигарет у магазинах, діти більше схильні почати курити.
Як відомо, на розгляд Верховної Ради внесений законопроект № 4030а, який має на меті захистити українську молодь від куріння та зупинити поширеність прихованої реклами сигарет в Україні. Крім того, він забезпечить виконання зобов’язань України відповідно до Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну.